Pages

Saturday 1 December 2018

Modul Kelas Online 2019 - 1 - SEMUA KELAS


Welcome to Kelas Online 2019

Blog ini akan menjadi MODUL UMUM untuk semua kelas online kelolaan saya.

Jadikanlah modul ini sebagai PANDUAN/CHECKLIST untuk anda MEMBANTU ANAK anda memperbaiki results BI Pemahaman dan BI Penulisannya secara BERSISTEMATIK.

Kelas ini lebih kepada BIMBINGAN untuk parents. Tentang bagaimana mereka boleh bantu anak di rumah. Maksudnya saya mengajar parents, bukan anak. Saya hanya akan berinteraksi dengan anak-anak Kelas ALTOV sahaja dalam FB Live Class. Kelas TOV tiada interaksi antara saya dengan anak-anak tuan puan. Harap maklum.

Maklumat dalam blog ini adalah sekadar INFO sahaja. Anda perlu MEMANTAU sendiri apa yang telah anda buat atau belum buat. Sila tandakan ✔ di dalam kurungan (   ) seperti ini  ( ✔ ) sekiranya anda telah MELAKSANAKAN sesuatu modul tersebut

AMARAN :
Semua bahan yang diletakkan di sini HANYALAH untuk PESERTA KELAS yang TELAH MEMBAYAR YURAN KELAS sahaja. Sekiranya anda belum membayar yuran dan berhajat untuk menggunakan bahan-bahan dalam blog ini, sila hubungi saya melalui WhatsApp untuk mendaftar di http://www.wasap.my/601128820890

BAHAGIAN 1 : SEMUA PESERTA PERLU BUAT INI

(   ) 1 - BAYAR YURAN 
Pastikan anda telah membayar Yuran Langganan Kelas SBL(TOV) Bulan Pertama RM30 atau SBL(ALTOV) Bulan Pertama RM50  dan telah memaklumkan kepada saya melalui WhatsApp. Tiada Yuran Pendaftaran untuk kelas TOV tetapi ada Yuran Langganan untuk Software yang akan digunakan dalam kelas ALTOV.

(   ) 2 - DAFTAR Secara Online
Then barulah anda boleh mengisi borang pendaftaran Kelas Tuisyen Online ini di https://goo.gl/Kf6LjS

(   ) 3 - JOIN FB Master Group
Anda akan menerima KOD PESERTA anda melalui email. Gunakan KOD tersebut untuk join FB Master Group yang penuh dengan FB Live saya mengajar pelajar-pelajar offline saya. Terdapat juga videos yang saya buat khas untuk topik-topik tertentu seperti writing tips, magic verbs, common mistakes dan lain-lain. Sila klik untuk join di  https://www.facebook.com/groups/275699209873125

*** Sila jawab soalan yang ditanya iaitu KOD 2019 anda. Tanpa kod anda tak akan diterima masuk ke dalam FB Master Group ini melainkan anda PM saya di FB saya iaitu https://www.facebook.com/AHHamdz

(   ) 4 - Buat UJIAN PENENTUAN KELAS Secara Online
Untuk bulan saya masukkan anda ke dalam Kelas yang TEPAT mengikut tahap penguasaan anak anda dalam BI, sila lakukan 2 ujian ini:

(a) Ujian Objektif 

Sesiapa yang SUDAH ADA KOD BAHARU 2019, sila minta ANAK ANDA JAWAB SOALAN2 DI BAWAH ini SENDIRI. Tanpa bantuan iaitu tidak boleh bertanya, tanpa merujuk Kamus/Buku/Google dll. Masa yang dibenarkan hanyalah selama 25 minit. Mohon pantau masa anak.

PANDUAN Mengisi Nama:
(i) Dalam ruang FIRST NAME sila taip KOD 2019 anda.
Contoh : 2019p46
(ii) Dalam ruang LAST NAME sila taip 'ANAK'
• Maka saya akan tahu, soalan itu dijawab oleh ANAK peserta 2019p46

KLIK LINK berikut untuk MULA UJIAN
Ujian 1 - Bhgn A - https://goo.gl/Wzd1Cw

(b) Ujian Subjektif
Sila masukkan KOD yang betul. Kesilapan memasukkan kod akan menyebabkan markah anak anda hilang.

PANDUAN Menjawab Soalan:
1. Anda pastikan anda sudah ada KOD 2019
2. Minta anak taip terus jawapan ke dalam borang online ini atau anda cetak dahulu, anak tulis dan kemudian anda taip jawapan anak

KLIK LINK berikut untuk MULA UJIAN
Ujian 1 - Part B & C - https://goo.gl/254eP3

(   ) 5 - JOIN Channel Telegram 1Hari 1Soalan (1H1S)
Sementara menunggu saya semak jawapan anak anda, join channel 1H1S ini. Bacalah panduan dalam channel tersebut tentang steps yang betul tentang bagaimana anda boleh memanfaatkan 1H1S dan 1Hari 1Jawapan (1H1J) yang saya berikan dalam channel tersebut.

Sila KLIK link ini untuk mula dapat 1 Hari 1 Soalan berkualiti! (pastikan anda dah install Telegram)
https://t.me/UPSREnglish





(   ) 6 - PM saya untuk dapatkan markah anak
Anda boleh dapatkan markah anak bagi Ujian di Step 4 dengan PM saya di WhatsApp. Saya juga akan berikan KELAS TELEGRAM yang sesuai untuk anak anda berdasarkan markah yang dia perolehi. Ada 3 kelas seperti dalam gambar di atas.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...